De Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van HML naar China 1718 - WaarBenJij.nu De Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van HML naar China 1718 - WaarBenJij.nu

De Chinese Muur

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg HML naar China

09 November 2017 | China, Peking

Hoi iedereen!!!
Vanochtend stonden we super vroeg op want we moesten om 7 uur op school zijn inplaats van half 8... iedereen zag er moe uit en was een beetje chagrijnig maar we werden al snel op gevrolijkt bij het idee dat we vandaag naar de Chinese muur gingen!!!!! We stapte in de bus in moesten ongeveer 2 uurtjes rijden! In de bus is het altijd super gezellig!!! Er werden oude liedjes opgezet en met schorre en valse stemmen zingen alle meiden hardop lekker mee Haha! Het uitzicht is heel erg indrukwekkend, overal zie je mannetjes op brommertjes volgeladen met eten en de weg is ongelofelijk druk en de mensen letten totaal niet op wat ze doen. Elke keer als onze chauffeur toetert schrikt iedereen zich rot hahaha.
Op een gegeven moment zegt lex dat je de Chinese muur kan zien!!! Iedereen kijkt gelijk om zich heen en denkt Huh waar dan... en dan komen we er achter dat je hem kan zien, maar hij is getekend op een muur.... haha grappig hoor lex... iedereen gaat weer veder met z'n eigen dingetjes.
Uiteindelijk zegt wik (onze gids) dat je de Chinese muur echt kan zien! En jou hoor hij heeft gelijk het is geen grapje;). Foto's worden gemaakt en nieuwsgierige en blije blikken worden gedeeld.
We stappen uit de bus en moeten eerst een stukje lopen naar een soort pleintje waar allemaal kleine winkeltjes staan. We krijgen vijf minuten om even te kijken en dan moeten we weer gaan.
Als we klaar zijn met kijken door de winkeltjes dan lopen we door een soort poortje waar een super lange trap naar boven liep. De Chinese muur!
We liepen om hoog en keken onze ogen uit. Daar stonden we dan in China, op de Chinese muur helemaal alleen, met elkaar.. wat een avontuur!!!!
Toen kwamen de foto momentjes! Maar niet alleen van ons, er waren heel veel chinezen die met ons op de foto wouden Haha! We voelde ons heel beroemd op dat moment;)
De groep splitste zich op een gegeven moment op omdat de helft van de klas met een soort achtbaan naar beneden naar beneden wou en de andere helft wou doorlopen!! Natuurlijk gingen de sportieve Aniek en Lex nog een stukje lopen en Danny ging met de karretjes mee!
Die karretjes gingen ook echt verschrikkelijk snel!
Toen we weer terug kwamen op het pleintje hadden we even de tijd om souveniertjes te kopen (ook echt veel souveniertjes!).
We stapte weer in de bus op weg naar de KFC!!!! Yes, daar had iedereen wel zin in!
Nadat we onze buikjes rond hadden gegeten gingen we weer terug naar de school en naar onze buddy's!
Een geslaagde dag!!! We missen jullie wel hoor
Xxx Nikita

• 09 November 2017 - 14:38

Hanneke Van Den Bout:

Hallo Nikita,

Heel erg leuk om jullie avonturen te volgen. Wat bijzonder he, om zo met allemaal mensen van je eigen school naar de Chinese Muur te gaan.
    Dat is beslist een ervaring die jullie nooit meer vergeten.
    Jaloers ben ik een beetje op het eten, als jullie terug zijn, zal ik er meer over horen, maar Aziatisch eten vind ik altijd heerlijk.
    Nou, nog een paar dagen genieten, voor jullie het weten is het voorbij.

Lieve groeten voor jullie allemaal,
    Oma Hanneke ( oma van Dunya)

• 09 November 2017 - 14:48

Esseline:

Lieve Nikita,
    Wat een avonturen en mooi door jouw ogen te lezen wat jullie meemaken! Geniet met elkaar van deze bijzondere indrukken! Liefs xxx Esseline

• 09 November 2017 - 15:10

Alex Harteveld:

Dank je Nikita. Wat een leuk verslag en wat een belevenissen allemaal. Ik zag je in een filmpje van Mika nog even snel voorbij komen bij de beren vandaag. Veel plezier, Alex

HML naar China

Wij zijn tweede-en derdeklassers van het Haags Montessori Lyceum en wij gaan in november 2017 naar China (Beijing) met 17 leerlingen. De (17) leerlingen die meegaan naar China zijn: Anna van Lierop Nienke van Dijk Georgette Sanders Timo Simons Isee Pieterse Sandy de Does Dunya van den Bout Mareluna Ravagli Sophie Vermolen Roos Gales Lima van den Berg Aya Kreeuseler Bram Fisser Mika Harteveld Iris Meeusen Renate Koopman Nikita van Hoogstraten

Actief sinds 25 Okt. 2017