Nog minder dan een maand! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van HML naar China 1718 - WaarBenJij.nu Nog minder dan een maand! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van HML naar China 1718 - WaarBenJij.nu

Nog minder dan een maand!

Blijf op de hoogte en volg HML naar China

09 Oktober 2017 | Nederland, 's-Gravenhage

Het leek voor de vakantie nog zo ver weg, maar nu lijkt het ineens wel erg dichtbij te komen: de Chinareis! Voor ons (Aniek en Lex) zorgt dit voor een gezonde spanning. Deze spanning zet ons op scherp en zorgt er regelmatig voor dat de Chinareis onze prioriteit heeft. Van 4 november tot en met 12 november zijn we met 17 leerlingen in Beijing.

Voor de vakantie hadden we een pakket gepost met brieven, foto’s, Haagse hopjes en stroopwafels. Deze is inmiddels aangekomen in Beijing.

Dat betekent dat de buddies zijn gekoppeld! Afgelopen week hebben de leerlingen online met elkaar kennisgemaakt, ze hebben contact met de Chinese buddies via wechat (de Chinese whatsapp). Best wel spannend voor beide partijen want ze gaan in China ook bij de buddy logeren.

Een aantal leerlingen heeft in de zomervakantie de handen flink uit de mouwen gestoken om geld te verdienen voor hun Chinareis. We waren onder de indruk van de grote bedragen. We komen elke dinsdagmiddag bij elkaar met de leerlingen om te overleggen over de sponsoracties maar natuurlijk ook voor de voorbereiding van de reis. Met de sponsoracties willen we duidelijk maken dat het niet vanzelfsprekend is dat je reis door je ouders wordt betaald maar dat je er iets voor moet doen.

Deze sponsoracties beginnen nu langzaamaan concreet te worden. Dat moet ook wel want over een maand zitten we in China! Afgelopen week was er een hotdogkraam geopend in de Grote Hal en hebben we een aantal keramische werken verkocht aan Rudolf en Marianne voor de Russische delegatie.

Het groepsvisum is inmiddels aangevraagd en de subsidie van het VIOS is binnen. We kunnen gaan aftellen!

Groet,

Lex en Aniek

HML naar China

Wij zijn tweede-en derdeklassers van het Haags Montessori Lyceum en wij gaan in november 2017 naar China (Beijing) met 17 leerlingen. De (17) leerlingen die meegaan naar China zijn: Anna van Lierop Nienke van Dijk Georgette Sanders Timo Simons Isee Pieterse Sandy de Does Dunya van den Bout Mareluna Ravagli Sophie Vermolen Roos Gales Lima van den Berg Aya Kreeuseler Bram Fisser Mika Harteveld Iris Meeusen Renate Koopman Nikita van Hoogstraten

Actief sinds 25 Okt. 2017